tel./fax (0-18)4443375 sekretariat@gim5.nsacz.pl

Wypad do Pragi

11 czerwca klasy 3d i 3e wybrały się na swoją ostatnią wycieczkę gimnazjalną – tym razem do Czech. Jej pierwszym punktem były Adrszpaskie Skały leżące w Sudetach. Podziwialiśmy wiele pięknych tworów przyrody, które wyglądem przypominały te z baśni i legend. Następnie udaliśmy się do pałacu w Wyszehradzie znajdującego się w Pradze – stolicy Czech. Po wyczerpującym dniu zjedliśmy obiadokolację, a później poszliśmy spać.
Rano uraczyliśmy się pysznym i sytym śniadaniem, które miało formę „szwedzkiego stołu”. Chwilę po nim spakowaliśmy nasze bagaże i wymeldowaliśmy się z hotelu, gdyż już o 900 czekał na nas autokar. Rozpoczęliśmy podróż po Pradze z polską panią przewodnik. Odwiedziliśmy zabytkowe kościoły, katedry i pałace. Nie dziwne więc, że zrobiliśmy mnóstwo zdjęć. Mieliśmy również okazję przejść przez Most Karola na Wełtawie oraz przyjrzeć się bogatym zbiorom Miejskiej Biblioteki Praskiej. Zobaczyliśmy także senat.
Po czterech godzinach zwiedzania mieliśmy chwilę przerwy na posiłek i zakup pamiątek. Wieczorem musieliśmy się pożegnać ze stolicą Czech, ponieważ wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Maciek Albrzykowski. Wkrótce zdjęcia w galerii.